12. května 2014

Stížnost vrchnosti

aneb neexistuje systém, které by mi na blogování zcela vyhovoval

Tímto si stěžuji strýčkovi Gůglovi, tence Wiki a jejich synu YouTubovi, že nemohu najít žádný blogovací portál, kde by mi všechno vyhovovalo. A že už jsem jich pár vyzkoušela nebo alespoň měla možnost jejich rozhraní vidět a prozkoumat. Prostě všude je nějaká vada, menší nebo větší, které mi leze na nervy, včetně blogera, kde zase nejdou řádně přidávat komentáře. Ach jo...

Jsem si absolutně jistá, že to vůbec nikoho nezajímá, ale prostě si potřebuji celistvě postěžovat nad svými vysokými nároky. Vidíte? Není to vlastně problém ve velkém božstvu Internetu, nýbrž ve mně. Tak je to ostatně vždycky, nikdy za problémy nemůžou ti nahoře, nýbrž ti dole, že ano?

blog.cz
Na tom jsem začínala. Zpočátku mi celkem vyhovoval, než na něm začali provádět změny a neustále ho modernizovat způsobem, že přestávali fungovat i jeho základní funkce. Samozřejmě nemohu opomenout tu skutečnost, že zmizel blog jedné ze slavných slashistek a nikdo z podpory se tenkrát neobtěžoval odpověď na email, proč se tak stalo. To sice nebyl ten úplně poslední impuls, který mě donutil odejít, ale rozhodně to tomu hodně napomohlo.
A dnes? Když pomineme chvíle kdy vůbec nefunguje, mi na něm vadí to, jak neskutečně je pomalí, přímo šnečí, jak mi zahlcuje prohlížeč, že není možno podívat se, jak vypadá nezveřejněný text a navíc to, jak vypadá text v editační části naprosto neodpovídá tomu, co se posléze zveřejní. Výhodou by se mohlo zdát, že si u něj můžete pohrát se vzhledem, ale to nejdřív musíte pochopit editaci vzhledu a pak stokrát dát uložit - a počkat si než se vám to uloží - abyste si mohli každou změnu zkontrolovat v samotném blogu.
Jo... a občas se ty změny zobrazí až po několika hodinách, taky se někdy nezveřejní článek nebo komentáře, ale nezoufejte, rada podpory, pokud s vámi vůbec někdo komunikuje, je, abyste vyčkali až se všechno napraví.

eStránky.cz
Hmmm, osobně je považuji asi za nejhorší systém pro vytváření stránek a blogů. Prvním, hlavním a největším problémem u nich je, že bezplatná verze může mít až neuvěřitelné množství reklam a to takových, které blikají, pohybují se, jsou extrémně výrazné a některé i ozvučené. Jejich umístění závisí na tom, jak je web navštěvovaný, pokud hodně, tak jich tam také hodně narvou. Ale samozřejmě si můžete objednat placenou verzi stránek.
Kromě reklam je na nich téměř nulová možnost přizpůsobení vzhledu a celé jsou takové hranaté, tvrdé, všechny šablony stejné a... samozřejmě i u nich začala revitalizace. Funkční stránku tam naštěstí nemám, ale po zkušenostech s problémy, které provází modernizaci úplně všeho, bych se celkem bála si tam funkční stránku udělat.

webnode.cz
Má své mouchy, ale osobně si myslím, že postavení stránek, myšleno skutečně něčeho, kam vložíte povídku a ta tam trvale zůstává, a pokud nepotřebujete zveřejňovat často a hodně článků, je to rozhodně ideální systém. Stránka tam vypadá profesionálně, vzhled je v rámci možností měnitelný pokud si umíte a chce se vám doma si pohrát třeba v obyčejném malování a jsou tam možnosti přidávání různých boxů, vkládání doplňku z jiných stránek a podobné věci. Ve skutečnosti jsem, na rozdíl od eStránek a blogu, nenašla HTML kod, který bych tam nakonec nějak nenarvala.
Velký problém je, že než se proklikáte k možnosti zveřejnění příspěvku, zabere to hodně kliků, což by ještě nebyl problém, ale to, že musíte najít jiný způsob jak poskytnout čtenářům možnost vkládat komentáře, než je jejich vlastní diskuzní forum, už problém je. To diskuzní forum sice na první pohled nevypadá špatně, ale nemá takové věci jako posílání upozornění na nový příspěvek, vkládání emotinů, odkazů a řazení do stromu je v něm extrémně nepřehledné.
Na blogování tedy webnode dobrý není.

WordPpress.com
U toho mám ten hlavní problém a tím je, že bych si tam musela blog založit a to se mi opravdu už nechce. Mám tolik různých blogů, na různých adresách, že už by to bylo neúnosné (neptejte se, proč jich mám tolik, to je na dlouhé povídání) a pro své občasné vykecávání, které mě brzy zase přestane bavit, nemám chuť lítat po všech čertech.
Další problém, který na něm vidím, je, že má v editaci fascinující směsici angličtiny a češtiny, což vzhledem, podle mého trochu matoucí editace jakožto takové, dělá z vydávání článků spíše hlavolam, než radost. A ani ta variabilita vzhledu se mi nezdá nijak závratná.

webzdarma.cz
Možná je to dobré místo pro zakoupení domény a umístění vlastního skutečného webu, který si sami napíšete, nebo alespoň z pomocí nějakého druhu programu, a pak si ho na webzdarma vložíte. Na blogování je to ale zcela nevhodné. Žádná skutečná variabilita vzhledu, ošklivá ozvučená reklama (i když vůči eStránkám ne až tak moc výrazná) a samozřejmě i tam bych si musela založit novou adresu a, jak už jsem řekla, o to opravdu nemám ani trochu zájem. Navíc netuším, jak to tam funguje s komentáři.


A to je důvod, proč jsem skončila na blogerovi neboli na blogspotu. Já ho tu totiž mám při jednom, hezky v nabídce vedle YouTube, google+ a google disku, na svém prohlížeči, tedy aniž bych musela kamkoliv brouzdat po internetu nebo se konec konců někde přihlašovat. Vím, ideální není a skutečnost, že při zadání "Anonymní" nelze v komentářích nikam připsat jméno, rozčiluje i mně, ale je to rychlí editor, při úpravě šablony v části hned vidím, jak se změní a když ne, snadno si mohu neveřejnou změnu vyvolat, stejně tak se mohu kouknout jak bude vypadat článek, až ho publikuji a navíc; je tu kontrola překlepů a gramatiky. Dobrá, divy to s mým ohavným pravopisem asi neudělá, ale třeba nakonec budou ty články trochu čitelnější.
Tímto se tedy za ty komentáře omlouvám a radím; zadat "Anonymní" a pak jen na začátek nebo konec příspěvku vepsat své jméno, pokud mi tedy nechcete prozradit svůj google profil. :-D

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji za komentář.